Czy domowe biuro do zarządzania instalacją fotowoltaiczną można odliczyć?
Od 1 stycznia 2022 instalacje fotowoltaiczne na domach jednorodzinnych (w tym na dachach garaży i wiat oraz innych budynkach pomocniczych) do 30 kWp są ustawowo zwolnione z podatku.
Nie tylko instalacje na domach jednorodzinnych są objęte ulgą:
Również instalacje na budynkach nieprzeznaczonych na cele mieszkalne (np. nieruchomości komercyjne, parkingi) są zwolnione z podatku. Limit wynosi tu również 30 kWp.
W przypadku instalacji na budynkach wielorodzinnych i budynkach o mieszanym przeznaczeniu limit wynosi 15 kWp na jednostkę mieszkalną lub użytkową.
Ponadto instalacje fotowoltaiczne na budynkach wykorzystywanych głównie do celów biznesowych są objęte ulgą do 15 kWp na jednostkę mieszkalną/użytkową.
Na jednego podatnika lub spółkę zwolnione z podatku jest maksymalnie 100 kWp.
Zwolnienie podatkowe obowiązuje niezależnie od daty uruchomienia instalacji fotowoltaicznej dla dochodów i wypłat uzyskanych od 1 stycznia 2022 roku.
Wydatki, które są bezpośrednio związane z dochodami zwolnionymi z podatku, nie mogą być odliczane jako koszty operacyjne lub koszty uzyskania przychodu. Jest to uregulowane w § 3c ust. 1 EStG. Oznacza to, że również koszty operacyjne, które są bezpośrednio związane z (ewentualną przyszłą) eksploatacją zwolnionych z podatku instalacji fotowoltaicznych, nie podlegają odliczeniu. Dotyczy to również ewentualnych kosztów biura domowego w związku z zarządzaniem instalacją fotowoltaiczną.
Sichern Sie sich einfach die volle Steuererstattung, die Ihnen zusteht!
Nur SteuerGo bietet Ihnen:
Persönliche Steuertipps im Wert von 312 Euro (Durchschnitt)
Verständliche Eingabehilfen und Erklärungen
Import aus jeder beliebigen anderen Steuersoftware