Czy wszystkie środki trwałe muszą być amortyzowane?
Amortyzowalne ruchome i nieruchome aktywa muszą być zasadniczo "amortyzowane", tzn. koszty nabycia lub wytworzenia muszą być rozłożone na okres użytkowania zgodny z przeznaczeniem. Każdego roku można odliczyć tzw. "odpisy amortyzacyjne" (AfA).
Należy osobno podać
AfA na nieruchome aktywa, np. budynki,
AfA na wartości niematerialne, np. nabyta wartość firmy lub praktyki,
AfA na ruchome aktywa, np. maszyny i pojazdy,
AfA na domowe biuro,
Amortyzacja jednorazowa dla dóbr o niskiej wartości do 800 Euro (do 2017: 410 Euro),
Amortyzacja zbiorcza dla dóbr o niskiej wartości od 251 do 1.000 Euro,
Specjalne odpisy zgodnie z § 7g EStG,
Kwoty redukcji zgodnie z § 7g ust. 2 EStG.
Aktywa muszą być ujęte w prowadzonym na bieżąco spisie inwentarza z kosztami nabycia lub wytworzenia oraz datą ich nabycia, wytworzenia lub wniesienia (§ 4 ust. 3 zdanie 5 EStG).
Dotyczy to
nieamortyzowalnych aktywów środków trwałych,
amortyzowalnych aktywów środków trwałych, które zostały nabyte, wytworzone lub wniesione do majątku firmy po 5.5.2006,
określonych aktywów obrotowych, które zostały nabyte, wytworzone lub wniesione do majątku firmy po 5.5.2006. Dotyczy to udziałów w spółkach kapitałowych, papierów wartościowych oraz porównywalnych niewystawionych roszczeń i praw, gruntów oraz budynków wchodzących w skład aktywów obrotowych.
Oceny tekstu: Czy wszystkie środki trwałe muszą być amortyzowane?
3.33
z 5
Liczba ocen: 3
Sichern Sie sich einfach die volle Steuererstattung, die Ihnen zusteht!
Nur SteuerGo bietet Ihnen:
Persönliche Steuertipps im Wert von 312 Euro (Durchschnitt)
Verständliche Eingabehilfen und Erklärungen
Import aus jeder beliebigen anderen Steuersoftware