Dacă locuiți temporar într-un alt loc din motive de serviciu (gospodărie dublă), apar costuri suplimentare de masă acolo – de exemplu, pentru că trebuie să vă asigurați singur prânzul sau cina.
Pentru aceste costuri suplimentare, puteți solicita o sumă forfetară numită indemnizație suplimentară de masă – însă doar pentru primele trei luni de la ocuparea locuinței secundare.
Aceasta este așa-numita perioadă de trei luni.
Exemplu:
Vă mutați într-o locuință secundară în Berlin pe 1 martie 2025 din cauza unui nou loc de muncă. Atunci puteți solicita indemnizații de masă din 1 martie până în 31 mai 2025:
28 Euro pe zi pentru fiecare zi de absență completă
14 Euro la sosire sau plecare
De la 1 iunie 2025 se încheie dreptul la aceste sume forfetare – cu excepția cazului în care perioada începe din nou din anumite motive.
Când începe din nou perioada?
Perioada de trei luni începe din nou dacă:
Vă schimbați locuința secundară (de exemplu, prin mutare la locul de muncă), sau
Vă întrerupeți activitatea externă pentru cel puțin 4 săptămâni – de exemplu, prin:
Concediu
Boală
Concediu parental
Pauze impuse de companie
Baza legală: § 9 alin. 4a fraza 8 EStG, Hotărârea BFH: din 28.02.2013, VI R 90/10
Important:
Perioada se aplică pentru fiecare loc de muncă sau locuință secundară.
În cazul mai multor întreruperi, aceasta poate începe din nou de mai multe ori.
Sumele forfetare se aplică maximum trei luni consecutiv, chiar și în cazul unei activități mai lungi.
Sichern Sie sich einfach die volle Steuererstattung, die Ihnen zusteht!
Nur SteuerGo bietet Ihnen:
Persönliche Steuertipps im Wert von 312 Euro (Durchschnitt)
Verständliche Eingabehilfen und Erklärungen
Import aus jeder beliebigen anderen Steuersoftware