Dacă mutarea este din motive profesionale, puteți deduce costurile rezultate ca cheltuieli profesionale. Un motiv profesional există, de exemplu, în următoarele cazuri:
Angajatorul își mută sediul.
Vă mutați pentru că ați schimbat angajatorul.
Angajatorul v-a transferat.
Reduceți semnificativ distanța dintre locuință și locul de muncă prin mutare. Timpul zilnic de deplasare ar trebui să se reducă cu cel puțin o oră.
Ocupați sau eliberați o locuință de serviciu.
Vă mutați la locul de muncă pentru a încheia o gospodărie dublă.
Tribunalul Fiscal din Hamburg a decis recent că costurile de mutare pot fi considerate, de asemenea, ca având motive profesionale dacă mutarea duce la o îmbunătățire semnificativă a condițiilor de muncă, fără a reduce timpul de deplasare sau a schimba locul de muncă. Această facilitate poate fi aplicată în special pentru anul 2020, marcat de pandemia COVID-19. O mutare este considerată motivată profesional dacă are ca scop amenajarea unor birouri separate pentru ambii soți în noua locuință, permițându-le să lucreze de acasă fără întreruperi. (Hotărârea FG Hamburg, 23.02.2023, număr dosar: 5 K 190/22, recurs VI R 3/23).
Evaluări ale textului: Când pot deduce cheltuielile de mutare ca cheltuieli profesionale?
5.00
din 5
Număr de evaluări: 1
Sichern Sie sich einfach die volle Steuererstattung, die Ihnen zusteht!
Nur SteuerGo bietet Ihnen:
Persönliche Steuertipps im Wert von 312 Euro (Durchschnitt)
Verständliche Eingabehilfen und Erklärungen
Import aus jeder beliebigen anderen Steuersoftware